Naar hoofdinhoud Naar topnavigatiemenu Naar hoofdnavigatiemenu

Jouw favoriete vacatures

Klik op onderstaande functietitel(s) voor meer informatie over deze vacature(s). Je kunt dan ook direct solliciteren.

    Nathalie is van het inleven en verbinden

    Het verhaal van Nathalie

    Verschillende mensen, verschillende wensen. De vragen die ik krijg zijn zo divers als de stad.”

    Nathalie werkt in het team Servicedesk HR.  Dit is dé ingang voor alle vragen van ambtenaren over hun arbeidsvoorwaarden en omstandigheden. Nathalie werkt sinds 2003 bij de gemeente Rotterdam en koos zo’n vier jaar geleden voor de Servicedesk.

    Waarvan word je enthousiast in je werk?

    Het leuke is de veelzijdigheid van de mensen en de vragen. Je weet nooit wie er gaat bellen of waar het gesprek over zal gaan. We zijn hier echt voor alle medewerkers, ook de leidinggevenden en HR-adviseurs. Ik wissel af tussen telefoon en e-mail om vragen te beantwoorden, maar geef ook workshops aan medewerkers van de gemeente Rotterdam. Een cursus over het systeem hoe je bijvoorbeeld vrije dagen aanvraagt of hoe het systeem werkt voor de leidinggevenden. Veel mensen weten dit al, maar de mensen die dit niet weten zijn er blij mee. Heel fijn is ook dat er geen tijdlimiet zit aan een gesprek. Zo kan ik optimaal mensen helpen tot dat de vraag goed beantwoord is en misschien net iets meer.

    We hadden elkaar nog nooit ontmoet, toch voelde het alsof we elkaar al goed kenden!

    Waaraan merk je dat er een Rotterdamse manier van werken is in jullie team?

    Dat voel je door de mensen waarmee je elke dag te maken hebt. Rotterdammers zijn van karakter nuchter en open, dat werkt heel prettig. Om een voorbeeld te geven: in de coronaperiode kregen we vier nieuwe collega’s op de Servicedesk HR. Eindelijk hadden we een gezamenlijke lunch, na een jaar volledig thuiswerken. We hadden elkaar nog nooit in levenden lijve ontmoet, toch voelde het alsof we elkaar al goed kenden.

    Wat zou je iedere nieuwe collega willen meegeven?

    Dan noem ik een paar belangrijke karaktereigenschappen. Je moet integer zijn, want je gaat elke dag om met vertrouwelijke gegevens en informatie van medewerkers. Je moet begripvol en inlevend kunnen reageren op het verhaal van mensen en doorvragen voordat je conclusies trekt. Je bent echt een vraagbaak voor zowel medewerkers als HR-collega’s.’

    Je moet integer zijn, want je gaat elke dag om met vertrouwelijke gegevens.

    Waar ben jij van?

    Ik ben van het inleven in het verhaal van een ander. Dat kan heel persoonlijk, zelfs emotioneel zijn, of heel praktisch. Ik zeg altijd: verschillende mensen, verschillende wensen. De vragen zijn zo divers als de stad. Ik ben van het verbinden en lijntjes leggen. Een echte vraagbaak.

    Meer HR-verhalen lezen?

    Ik ben van vooruitkijken voor de beste dienstverlening

    Het verhaal van Nadia

    Lees meer

    Ik ben van bouwen aan de allerbeste dienstverlening

    Het verhaal van Jean

    Lees meer

    Ik ben van samen optimale werkomstandigheden creëren

    Het verhaal van Vivien

    Lees meer