Naar hoofdinhoud Naar hoofdnavigatiemenu

Toegankelijkheid

Gemeente Rotterdam vindt het belangrijk dat haar online informatie begrijpelijk en toegankelijk is voor iedereen

We willen zo volledig mogelijk voldoen aan de toegankelijkheidseisen van DigiToegankelijk.nl op niveau AA. Voldoen aan deze standaard maakt onze website onder andere gebruiksvriendelijker en beter toegankelijk voor verschillende doelgroepen. Deze verklaring geldt voor de website www.werkenvoorrotterdam.nl.

De website voldoet bijna aan de gestelde eisen. Ons doel is dat onze digitale informatie en dienstverlening toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk mensen. Ook als ze een beperking of bepaalde voorkeuren hebben. In onze uitgebreide toegankelijkheidsverklaring kunt u precies zien hoe toegankelijk deze website is. Daar staat ook welke maatregelen wij nemen om aan onze plicht te voldoen.

Wilt u meer informatie over een van onze andere websites? Op de pagina toegankelijkheidsverklaringen vindt u een overzicht van al onze websites met een link naar de verklaringen.

Extra toelichting

De website is in oktober 2018 gelanceerd en uiteraard is er al tijdens de bouw rekening gehouden met toegankelijkheid. Er is onderzoek gedaan naar de gebruiksvriendelijkheid met onder anderen senioren, digitaal minder vaardigen en mensen met een leesbeperking. Dit leidde tot onder meer een voorleesfunctie, een groter tekstformaat en veel witruimte voor een betere leesbaarheid.

Aanpak om de toegankelijkheid van onze website verder te bevorderen 

  • Geautomatiseerd toetsen van de webrichtlijnen door de tool Siteimprove.
  • Onderzoek naar de toegankelijkheid door een onafhankelijke deskundige.
  • Onze redacteuren toetsen voor publicatie alle content op toegankelijkheid.

Probleem met de toegankelijkheid van deze website?

Ervaar je, ondanks de maatregelen die wij al hebben genomen, een toegankelijkheidsprobleem op onze website? Laat het ons dan weten. Bekijk onze contactmogelijkheden of mail direct naar werkenvoor@rotterdam.nl.

Ben je niet tevreden met de manier waarop je klacht is behandeld? Of hebben we niet op tijd gereageerd? Dan kun je contact opnemen met de Nationale Ombudsman.